Bejelentkezés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
Nyomtatóbarát változatPDF változat
Kubb játék

Normál Kubb szabály
A csapatok sorakozzanak fel az alapvonal mellett. A csapatok létszáma nincsen meghatározva a lényeg, hogy maximum hat dobásunk lehet, ezt kell beosztani. Ki kezdje a játékot? A legegyszerűbb módja az eldöntésnek, hogy kijelölünk mindkét csapatból 1-1 személyt, akik 1-1 dobófával megpróbálnak legközelebb dobni a középen álló királyhoz, úgy azt ne döntsék fel. Aki közelebb dobott, annak a csapata fogja kezdeni a játékot.

A cél, hogy ledöntsük az ellenfél kubbjait, majd pedig a királyt is, amire ha minden dobásunk pontos akkor egy menetben is lehetőségünk lenne, azonban az első körben a királyra csak 2 dobófa megléte esetén lehet dobni!

Első körben a kezdő csapat –esetünkben nevezzük „A” csapatnak - megpróbálja ledönteni az ellenfél alapvonali kubbjait. A ledöntött
kubbokat „ B” csapat átdobja „ A” csapat térfelére, majd a 6 dobófával megkezdi a támadást! FONTOS, hogy az átdobott kubboknak mindig az ellenfél térfelén kell lenniük és a pályát sem hagyhatják el, ugyanis ez hibát jelent! Az átdobások során egy alkalommal lehet büntetlenül hibázni, második hibánál az ellenfél az átdobott kubbot oda helyezi, ahová ő akarja, de dobófa távolság!

Lehetőség van toronyépítésre is!
Egyszerre maximum 3 mezőnykubbot egymásra állíthatunk. Ennek a kivitelezése a következő: az átdobandó kubbokat elkezdjük átdobni az ellenfél térfelére, amennyiben úgy dobjuk át őket, hogy a talaj érintése előtt egymást érik, akkor az egymást érintő kubbokból tornyot építhetünk. Ennek a jelentősége abban áll, hogy egy dobófával akár 3 mezőnykubb is ledönthető ezen a módon és több dobásunk marad a többi kubbra és akár a királyra is! A tornyot mindig az alapot képező kubbra kell felépíteni, annak a végleges helyén.

Az átdobott kubbok felállítása: az átdobott kubbokat mindig az ellenfél állíthatja fel, az általa választott talp oldalra. A „B” csapat tehát támad, azonban ők csak azután dönthetik le „A” csapat alapvonali kubbjait, ha már nincsen egyetlen álló mezőnykubb sem! Azonban ha az utolsó álló mezőnykubbot eldöntve a dobófa úgy repül tovább, hogy ledönt egy alapvonali kubbot akkor az bizony érvényes!

Az ellenfél a pályán a le nem döntött mezőnykubb vonaláig előre jöhet és onnan támadhat majd! Tehát nem mindegy hová repülnek az átdobott kubbok!A játék pedig így folyik tovább, amíg az egyik csapat végül letarolja az ellenfél teljes mezőnyét és az alapvonalon sem marad már álló kubb és ekkor jöhet a királyra dobás, aminek az eldöntése jelenti a végső győzelmet!

Mindez megtörténhet akár néhány perc alatt is, azonban amíg gyakorlatot szerzünk, addig akár hosszú, de vidám és gyorsan elmúló órákig is eltarthat egy menet

Fontos! A királyt menetközben - vagyis van még ledöntendő kubb az ellenfél térfelén –ledöntő csapat viszont veszít!

KUBB PRO szabály

Különbség az előzőekhez képest:

Kubbok ledöntési sorrendje:
1. saját színű mezőnykubbok ( ha vannak )
2. ellenfél mezőnykubbjai ( ha vannak )
3. alapvonali kubbok

Az előremozgás a pályán csak a királyhoz legközelebb álló saját színű mezőnykubbig illetve annak vonaláig lehetséges

Természetesen van lehetőség közösen előre megegyezett módon saját szabályok bevezetésére is a fenti alapokon felül, így például a pálya méretében is, hiszen a gyakorlatban vannak 4x6és 7x10 méteres játékmezők is

Fontos! A szabályos dobást lentről indítjuk és a dobófának egyenes vonalban kell repülnie. Foroghat, de csak a hosszanti tengelye körül!

Játékkategória: 
társasági játék
Szükséges eszközök: 
Kubb készlet
Játékosok viszonya: 
csapatverseny
Társasági játékok csoport: 
ügyességi
Aktivitás: 
aktív
Játék helyszíne: 
sík terepen
Szabályok bonyolultsága: 
könnyű
Életkor min.: 
8
Létszám min.: 
2
Létszám max.: 
12