Bejelentkezés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
Nyomtatóbarát változatPDF változat
Túl az Óperencián

Kezdéskor mindenki választ egy bábút és kap egy kardot. Dobunk a kockával. Ha számot dobunk, lépünk annak megfelelően. Ha rajzot, akkor sárkány esetén feláldozunk egy kardot és továbbhaladunk, vagy megtartjuk a kardot és a kezdő mezőre visszalépünk. Csizma esetén tetszőleges mezőre léphetünk, vagy a váron belül dobva egy helyben maradunk.

Eszközmezőre lépve megkapjuk a kelléket, amit felhasználhatunk a bajbajutott szereplők megsegítésére egy kulcsért cserébe. A játékszabály szerint három kulcsot kell összegyűjteni a három lakathoz, nem muszáj tehát minden szereplőn segíteni, elég, ha háromtól megkapjuk a kulcsot. A mese szövege eltér ettől, mert ott hetet kell megszerezni belőle a juhászlegénynek, mindenkitől egyet. Mivel a gyerekek ragaszkodnak a hallott események pontos felidézéséhez, ismétléséhez, szerencsésebb, ha a játékban is minden ugyanúgy zajlik, mint a mesében. Ha tehát a játék során ezt a gyerekeket szóvá teszik, játszhatunk a mese szövege szerint is: ebben az esetben minden bajbajutott szereplőn segítenünk kell hét kulcsért cserébe, bár ehhez több kört is meg kell tennünk a táblán.
A sárkánnyal a játékszabály szerint több ízben is meg kell küzdeni, ami hátráltathatja a győzelmet,de éppen ez adja a játék izgalmát. Az nyer, aki először elér a várban raboskodó királylányhoz.

Játékkategória: 
táblajáték
Tábla típus: 
speciális forma
Játékosok viszonya: 
csak egy maradhat
Társasági játékok csoport: 
kreativitás
Aktivitás: 
mérsékelt
Játék helyszíne: 
szobában
Szabályok bonyolultsága: 
könnyű
Életkor min.: 
5
Játékidő: 
15
Létszám min.: 
1
Létszám max.: 
4
CsatolmányMéret
tul-az-operencian-jatekszabaly.pdf598.9 kB