

A Timeline sorozat játékainak szabálya egyszerű: mindenki kap négy lapot, melyen egy évszámhoz köthető esemény, történés szerepel. A kártyák két oldala ugyanúgy néz ki, egy apró különbséggel: az egyik oldalon az évszám is szerepel. Ezzel a felével lefelé kell a lapokat kiosztani, csak az asztal közepén lévő kezdőlapon látható az évszám.
A kezdőjátékos az előtte lévő lapokból most ki kell válasszon egyet, és a rajta szereplő eseményről el kell döntse, korábban vagy később történt, mint ami a kezdőlapon látható. Választása szerint leteszi a kezdőlap elé vagy mögé az idővonalba, majd felfordítja. Ha nem jól tippelt, el kell dobnia a lapot, és helyette újat kell húznia. Ha jól döntött, a lap a helyén marad. Így a következő játékos már három helyre teheti le a kiválasztott lapját: legkorábbra, legkésőbbre - vagy épp a két korábbi kártya közé!
Ahogy haladunk a játékban, egyre nehezebb a feladat, hiszen hiába emlékszünk rá, hogy a Titanic valamikor a XX. század elején süllyedt el, ha már ott van az első világháború kezdete, a rajzfilm feltalálása és az Atlanti-óceán első átrepülése is…
Tévedni vidám dolog
Hogy mi adja a játékélmény alapját? A gondolkodás, a döntés súlya, feszültsége, majd a döntés után a megkönnyebbülés, avagy a nevetéssel feloldott bosszúság, hogy melléfogtunk, rosszul emlékeztünk. Persze ugyanezt a másik döntésénél is átérezzük - persze nem akkora súllyal.
Ez az élmény az elején játékos, bevezető hangulatú, később viszont már minden lap lerakását nagyon meg kell fontolni, csevegve, hangosan gondolkodva, a többiek arcrezdüléseit figyelve morfondírozunk, vajon hova rakjuk le a kezünkben lévő utolsó vagy utolsó előtti kártyát…