Világgá megyek a magyar népmesék vándorútján. Második, átdolgozott kiadás
Többféle játékmódjának köszönhetően ajánlott óvodásoknak, iskolásoknak, ifjaknak, felnőtteknek. 3-tól 99 éves korig. 2-7 játékos, vagy 2- 6 csoport játszhatja.
A társasjáték a nagysikerű, Különdíjas, Világgá megyek társasjáték átdolgozott, javított kiadása. A korábbihoz képest megújult grafikával, érdekesebb szabályokkal, próbákkal, kiegészítő kártyákkal gazdagodott a játék.
A játékos, a mesehős elindul világgá szerencsét próbálni. A három út valamelyikén eljut a sárkányhoz, legyőzi, majd további próbákat is teljesít. Végül megszerzi a koronát és a fele királyságot. Mindeközben megismerkedik a népmesék tárgyaival, fogalomvilágával.
A szabálykönyv nem csak a játékra vonatkozóan ad eligazítást, hanem ezeket az ismereteket is tartalmazza. Külön leírás szerepel csoportfoglalkozásokhoz, minden gyerekfoglalkoztató számára élményt nyújt. Újdonság, hogy az útvonalakhoz néhány mesét is mellékeltünk, összekapcsolva a meséket és a játékok egyes útvonalait.
Alkotó társasjátéknak neveztem el, mivel a résztvevőket önálló mesealkotási tevékenységre tanítja. A játékosoknak valamilyen szinten ismerniük kell a népmeséket, 8 évesnél idősebbeknek ajánljuk. Ajánlott játékmester segítségével végigmenni a játékon, s maga a játékmester (tanár, könyvtáros, szülő, nagyobb testvér), aki követi a leírást és vezeti a játékot. Legalább két játékos kell hozzá, de egy egész osztály is tud vele játszani. A Világgá megyek 2 játék kártyacsomagokat tartalmaz, amelyek a mesék legfontosabb elemeit, motívumait, tárgyait, helyszíneit, szereplőit ábrázolják. Olyanokat, amelyek a legtöbb mesében előfordulnak, és amelyek felhasználásával a gyerekek is alkothatnak saját történetet. Mindezekhez kapcsolódnak olyan kártyacsomagok, amelyek a mese sajátos kifejezésvilágát jelenítik meg, hogy a mesék szép nyelvezete is helyet kapjon a történetben.
Az egyes kártyacsoportok:
Hon vagy olyan helyszín, ahol a mese játszódik
Meseindítás
Mese befejezés
Gyakori kifejezések a mesékből
Jellegzetes, színes kifejezések, szófordulatok a mesékből
Főhős vagy fontos szereplő
Varázseszköz, amivel a hős rendelkezik
Ártó, gonosz erők, amelyek a hőst akadályozzák
Olyan állatok, amelyekkel a hős kapcsolatba kerül
Azok a helyszínek, ahol megfordul
A mesében előforduló hétköznapi tárgyak
A küzdelem eszközei
A fentiek mellett a játékhoz szükséges még megjelölni a célt, amelynek eléréséért a főhős útnak indul.
Egy társasjáték megvásárlásával háromféle játékmódnak többféle variánsa nyújt lehetőséget a kellemes időtöltésre, társas foglalkozásra, akár egyéni játékosoknak, akár csoportoknak. A második játékmódban a szerepjáték, a rövidebb játékmódok, míg a harmadikban a kártyák kombinációjával izgalmas kalandok várnak a játékosokra. Az iskolai, napközis, nyári táboros, vagy éppen születésnapi, és bármely szabadidős csoportok kipróbálhatják képességüket. A társasjáték oktató és nevelő célja miatt különösen ajánlott iskolai, gyerekkönyvtári foglalkozások tartására.
Kiválóan alkalmas:
a szókincs és a fantázia fejlesztésére,
erősíti a figyelmet, a memóriát, logikai készséget, problémamegoldó készséget ,
a szóbeli feleléshez kitűnő alapozás, erősíti a divergens gondolkodást,
magabiztos fellépést alakít ki, olvasásra ösztönöz,
erősíti a szöveg tartalmának, összefüggéseinek megértését,
jó eszköz a szövegtanulás ellen ( a funkcionális analfabétizmus kiküszöbölése)
fejleszti az önálló szövegalkotási készséget, fejleszti a fogalmazási készséget,
környezettudatos szemléletet alakít ki, és még számtalan más előnye van.
Kikapcsolódhatunk a mindennapok szürkeségéből, s ha már amúgy is sokféle fantázia- világgal találkozhatnak a gyerekek a modern rajzfilmekben, mért ne legyen ez a világ,(amit maguk is megformálhatnak): a hagyományok világa, az anyanyelv gazdag kifejezőkincsével, a hazai tájak bemutatásával és az eredeti magyar népmesék szellemiségével megformált világ! Mindezekkel pozitív értékrendet sajátíthatnak el.