

A párok megállapodása szerinti méretű és alakú táblán és azon tetszésük szerint elhelyezett tiltott mezők kihagyásával versenyszerűen űzhető. Megegyezés hiányában például az alább mutatott, három tiltott mezőt tartalmazó, négyzetes elrendezésű 6x7-es táblát lehet használni, 39 db, lapjaikon eltérő színű, korong alakú bábukkal.
Versenyszabály:
Kezdőállásban, a négy sarokban átlósan, két sötét és két világos korong van a táblán. A parti végére a játékmező megtelik korongokkal. Az a játékos nyer, akinek több korongot sikerül a saját színére fordítania. A játékosok egymás után felváltva lépnek. A lépésre következő szabadon dönt, hogy
- vagy egy újabb korongját teszi le a táblára az egyik (tetszőleges, már a táblán lévő) saját korongjával szomszédos üres (és nem tiltott) mezőre,
- vagy az egyik már a táblán lévő korongjával ugrik egyet.
Ez utóbbi esetben, a tábláról ugrásra kiválasztott korongját felemelve, egy bármelyik közvetlen szomszédos mezőt átugorva (függetlenül attól, hogy az tiltott, üres, vagy sem), a korongot a következő üres (és nem tiltott) mezőre helyezi le.
A lépés az ellenfél korongjainak elrablásával fejeződik be. Mindazon ellenséges korongot ugyanis, amelyek a lépő (legyen az újonnan lerakott, vagy ugrott) korong közvetlen szomszédságába kerültek meg kell fordítani.
Versenyeken, a játékban lépéskényszer van, tehát a játékosnak akkor is lépnie kell, ha az számára kedvezőtlen. Ám, ha az egyik játékos a parti során egy-egy kialakult állásban nem tud szabályosan lépni, "csak ezért" még nem veszti el a partit, hanem kimarad és újra ellenfele lépése következik.
Párbajt eldöntő szabály: 1:1 eredményű párbajok győztesének, a nagyobb arányban partit nyerő játékost kell tekinteni.