Bejelentkezés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
Nyomtatóbarát változatPDF változat
Szókirakó

A játék célja
A játék célja, hogy több pontot szerezzünk ellenfeleinknél. Úgy, hogy a betű elemeket a megfelelő oszlopba tesszük, így kettő, vagy több betűs szavakat létrehozva szerezhetjük pontjainkat.
A szavak iránya bármilyen lehet:
- balról jobbra,
- visszafelé,
- vízszintesen,
- függőlegesen,
- átlósan.

A játék kezdete
Válasszunk ki a kezdő személyt / csapatot és határozzuk meg a játék maximum pontszámát. Hagyjunk ki pár sort / oszlopot a játékosok között! Helyezzük ki a betűket úgy, hogy mindenki számára elérhetőek legyenek.

A játékbeli sorrend
2 játékossal vagy 2 csapattal a játék egyszerű, csak simán helyezzük a betűket oszloponként a 10 oszlop valamelyikébe. 4 játékossal, vagy 4 csapattal a játék úgyszint egyszerű. A csavar az, hogy egy játékos visszafelé pakolja a betűit a 10 oszlopos táblán.

Játékmenet
Az első játékos egyszerűen behelyezi a betűjét a 10 oszlop valamelyikébe. A második játékos az ellenfél csapatából ugyan ezt teszi. A cél, hogy minél több szót rakjunk ki a betűkből.

Hogy készítsünk szavakat?
A szavaknak legalább két betű hosszúságúnak kell lennie, a fent említett irányok bármelyikében. A pontokat a szavak kirakásával kapjuk. Egy szót többször is létrehozhatunk. A szavakból más szavakat is készíthetünk.

NE FELEJTSD: CSAK AZ ÁLTALAD ALKOTOTT SZÓÉRT VAGY SZAVAKÉRT KAPSZ PONTOT!

Pontozás
Minden betű egy szóban egy pontot ér, ahogy a példában is látható ha az ellenfeled lerak egy D-t az R és az A közé, akkor 34 pontot kap ezen szavak kirakásáért:
WORLD, DAY, DONE, DON, NOD, DO, DO, DUNE, DUN, DOG, GOD
Mindkét játékos pontjait le kell írni egy pontszámoló lapra, hogy követni lehessen pontszámokat.

Hogyan lehet nyerni?
A játékosok addig próbálnak kirakni szavakat, amíg meg nem telik a tábla, és aki a legtöbb pontot szerzi, az nyer.

További szabályok

  • Ha egy játékos rosszul rak ki egy szót, nem kaphat pontot, amíg egy másik játékos le nem rak egy új betűt a táblára.
  • A játékosok nem kaphatnak pontot azért a szóért, amit a másik játékos rosszul rakott ki.
  • A játékosoknak nem muszáj mindegyik körben szavakat kirakni, és bárhol kezdhetnek új szavakat az egész játékidő alatt.
  • Ha egy betű le lett rakva, akkor már nem lehet felvenni a tábláról akkor sem, ha véletlenül lett lerakva. Az egyetlen kivétel, ha a betű nem álló helyzetben van, akkor meg kell igazítani és a helyére tenni.
  • Nincs meghatározva időhatár egy játékosnak sem, annyi idejük van minden körben, amennyit csak akarnak.
  • A játékosok saját magukért felelősek azért, hogy szeretnék kirakni a szavakat vagy szavaikat. A többi játékos ilyenkor csak néző, nem szabad tanácsokat adni az éppen következő játékosnak.
  • A szavaknak benne kell lenniük a szótárban, tulajdonnevek nincsenek megengedve.
  • Rövidítések nem érvényesek.
  • Ha egy játékos(ok) megkérdőjelez(nek) egy szót, akkor lehet szótárat használni, hogy ellenőrizzék, de semmilyen más esetben nem szabad használni szótárat vagy egyéb segédeszközt.

A betűkből az alábbi mennyiségek vannak a játékban:
A 5 B 3 C 4 D 4 E 8 F 4 G 3 H 5 I 5 J 1
K 1 L 5 M 4 N 5 O 6 P 3 Q 1 R 5 S 7 T 7
U 4 V 2 W 3 X 1 Y 3 Z 1

Játékkategória: 
nyelvi
Játékkategória: 
társasági játék
Szükséges eszközök: 
Wordrop doboza
Játékosok viszonya: 
csak egy maradhat
Társasági játékok csoport: 
nyelvi
Aktivitás: 
mérsékelt
Játék helyszíne: 
szobában
Szabályok bonyolultsága: 
közepes
Életkor min.: 
8
Játékidő: 
30
Létszám: 
2
Létszám min.: 
2
Létszám max.: 
4
Szerencse/tudás: 
4
Kapcsolódó linkek a Játékházban: 
jáTÉKA kiállítás 6: Nyelv-elő!