Cortex egyik jelentése "agykéreg". Ez nagyon jól mutatja a játék lényegét. Ebben a játékban bizony nem a szerencsédre, hanem az agyadra, gyorsaságodra, megfigyelésedre, memóriádra és egyéb képességedre lesz szükség!
A kezdőjátékos felfordít egy lapot, ezen látunk egy feladványt. Ezt fejben mindenki megoldja, majd rácsap a lapra, úgy, hogy eltakarja azt, majd bemondja a megoldást.
A lényeg: gyorsaság és logika/megfigyelés/memória/koordináció. A játék feladattípusonként más készséget tesz próbára: térlátás, logika, memória, részletek megfigyelése, stb. A győzelemhez mindössze négy pár feladat megoldására lesz szükség. Ugyanis, ha sikerrel végrehajtottunk egy feladatot, akkor a kártyát megkapjuk, két egyforma kártyát pedig beválthatunk egy agynegyedre. Négy ilyennel teljes agyat alkotva meg is nyerjük a játékot.
A játék egyik különlegessége a tapintható lapok – persze, minden lap tapintható, de: olyan lapoktól van szó, amelyeken különböző dolgok textúráját szimulálták a készítők: kosárlabdáét, moháét stb., és ezeket kellene tapintás alapján felismerni (értsd: vannak szőrös és érdes lapok).
Gyerekeknek fejlesztő játék, felnőtteknek pedig partijáték, ami garantáltan megmozgatja az agyad minden részét: válaszd ki a hiányzó elemet, párosíts, találj ki labirintusokból, tapints ki valósághű felületű lapokat – és ezzel a kihívásoknak még nincs végük!
Memóriában erős vagy, de megfigyelésben kevésbé? A térlátásod nem az igazi, de a logikád verhetetlen? Mindenkinek van rá esélye, hogy megszerezzen egy kirakódarabot, ha elég gyors! Az első játékos, aki össze tudja rakni az „agyát”, megnyeri a játékot!