Belépés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
  • Hóvirág   6 nap 22 óra óta

    Ez csodaszép és nagyon jó ötlet. A gyerekemmel meg is fogjuk csinálni. A leírás is könnyen érthető. A hozzávalókat meg is rendeljük az éppen aktuális kedvenc webáruházamból http://vertespapir.hu/index.php?search_co=sz%EDnes+pap%EDr&kereses_gomb.... és amint megérkeznek, hozzá is fogunk látni elkészíteni. :) Szép tavaszváró ötlet. Köszönjük szépen. :)

  • Anagramma napi játék   1 hét 5 nap óta

    Köszönöm szépen a pontos leírást :)

  • Anagramma napi játék   1 hét 5 nap óta

    Az nem korrekt! Befolyásolya a január hónapot!
    Jóska

  • Anagramma napi játék   1 hét 6 nap óta

    OK, töröljük a versenyből. Mivel éppen a honlap átalakításán dolgozunk, ezért egyenlőre marad, de év végéig, amikor újra összeszámoljuk a legtöbb megfejtést beküldőket, ki fogjuk szedni.

  • Anagramma napi játék   1 hét 6 nap óta

    Én ismerem, sőt többször játszottunk már rendezvényeken a saját készletünkkel. Ez egy vicces játék, főleg kisgyerekeknek. Van egy szamár rajza oldalról és a gyereknek becsukott/bekötött szemmel kell egy szamárfarkat beszúrnia gombostűvel oda, ahol gondolja a megfelelő helyét. Jókat nevetgélnek, ha a hátára, fülére, vagy egyéb helyre szúrja be. Annál több pontot kap, minél pontosabb a hely.

  • Anagramma napi játék   1 hét 6 nap óta

    Érdekelne egy illetékes reagálása!!

  • Anagramma napi játék   2 hét 1 nap óta

    Én úgy tudom tegnap nem volt április 1!!!
    Nem lesz törölve ez a feladvány??!!

    Jóska

  • Anagramma napi játék   2 hét 6 nap óta

    szerintem azert maradt ki az a ket nap mert neha nincs eppen aktualis feladvany,nem azert mert lusta lett volna fracacica.

    persze en is gratulalok a teljesitmenyehez!

  • Anagramma napi játék   3 hét 2 nap óta

    Most néztem az éves statisztikát:
    http://homoludens.hu/solution_top_month/all/2014/anagramma
    E szerint a legtöbb megfejtést beküldő fracacica volt, csak 2 napot hagyott ki az évben (Vajon mit csináltál azon a két elhenyélt napon?).
    Viszont a legtöbb megfejtést küldte be + rejtvényét feladtuk valamelyik nap (így aznap nem küldhetett be megfejtést a saját feladványára): Makrai Rita és tarokk voltak holtversenyben, MIND a 365 napon volt megfejtésük vagy feladványuk.
    Gratulálunk mind a három játékostársunknak!

  • Anagramma napi játék   5 hét 6 óra óta

    Visszatérve a szombati feladványhoz: Nem értem, mi történt velünk, hiszen ezt a szöveget akkor is ki kellett volna raknunk, ha nincs meghatározás, hiszen a betűk sima permutálgatásával is ki tudunk rakni értelmes magyar szöveget. Biztos vagyok benne, hogy a többség - én is - eljutott odáig, hogy a tigris szót kipróbálta, de valahogy a maradék betűkkel nem tudtunk mit kezdeni. Szerintem kemény, de megoldható feladvány volt, csak begörcsölt az agyunk a meghatározástól.
    Egyébként finn film, 1992-ben adta le a tv, és a lukas nem jelző, hanem a tigris neve: https://www.youtube.com/watch?v=KMJbxdnvyCI
    Kell az ilyen is, Freelancer, hogy nem tunyuljon el az agyunk, hogy a meghatározás központú megoldásból kilépjünk, s az anagramma játék tiszta öröméért játsszunk.

  • anagramMA beküldő verseny 2014   6 hét 6 nap óta

    Köszönjük mindenkinek a beküldött feladványokat, ezekből most több hónapnyi muníció lett a napi adaghoz.

    Ketten, zsomi és Syla küldtek be több mint 50 feladványt, így ők automatikusan nyertek - gratulálunk mindkettőjüknek!

    Megtartottuk a sorsolást is, sajnos problémák miatt csak a december 5-i Társasjáték Klubban tudtuk megtenni. Hasonlóan az anagramMA megfejtő versenyhez kinyomtattuk az összes beküldőt az összes pályázatos napra (zsomi és Syla kivételével, hiszen ők már nyertek), ollóval kivágtuk mindegyiket. Megkértük az egyik gyerek játékosunkat a klubban, hogy csukja be a szemét és demokratikusan húzzon egy cetlit a kupacból... és vicomte lett a szerencsés nyertes. Gratulálunk neki!

    A nyertesek ajándékait - ha kiválasztották - itt is bemutatjuk.

    Várjuk továbbra is az új feladványokat, hiszen a játék akkor-abból-addig működik, amit beküldötök!

    Csányi János

  • anagramMA fejtő verseny 2014   6 hét 6 nap óta

    Megtartottuk a sorsolást, sajnos problémák miatt csak a december 5-i Társasjáték Klubban tudtuk csak megtenni. Kinyomtattuk az összes megfejtőt az összes pályázatos napra (egész komoly halom lett belőle), ollóval kivágtuk mindegyiket. Megkértük az egyik legfiatalabb játékosunkat a klubban, hogy csukja be a szemét és demokratikusan húzzon egy cetlit a kupacból... és Boga lett a szerencsés nyertes. Gratulálunk neki! Nyereményét - ha kiválasztotta - itt is bemutatjuk.
    Csányi János

  • Társasjátékklub a KSH Könyvtárban 1. - Klub nyitás   11 hét 5 nap óta

    A KSH Könyvtár és a homoludens.hu Egyesület első közös társasjátékklubjára egy asztaltársaságnyi ember gyűlt össze. Lehetőségünk nyílt kipróbálni több kártyajátékot és más társasjátékokat is. Az első alkalommal a legnagyobb sikert a Kecskefogó és a Vigyázz6 kártyajátékok aratták. Több asztallal is készültünk: kisebb gyerekeknek szóló játékok, kétszemélyes játékok, ügyességi–logikai játékok és kártyajátékok szerepeltek a kínálatban. A játékok bőségét látva néhányan már most tervezgették, hogy jövő héten mit szeretnének kipróbálni. Úgyhogy egy biztos: november 10-én a Száguldó robotok című játékkal kezdjük a játékot! J

    Fényképek a klubról a könyvtár honlapján találhatók.

  • Családi társasjáték klub 84. - Scrabble bemutató és verseny   11 hét 5 nap óta

    Hat csapatot alkottak a játékosok. A minta Scrabble játék persze pontra ment. Több mint 2 órás volt a játék: történetének ismertetése, szabályok magyarázata és mintajáték, de alig volt olyan, aki otthagyta volna, annyira élvezetes volt. Pedig voltak, akik kizárólag azért jöttek a klubba, hogy felkészüljenek a Rummikub házibajnokságra! Akik mégsem játszottak, vagy később érkeztek, azok a klub egyéb játékait próbálhatták ki - önkénteseink segítettek ebben.
    A legjobb 3 helyezett csapat oklevelet kapott és minden csapat ehető érmét (csokit...). Az eredmények:
    Homoludens csapat 712 pont
    Költői csapat 658 pont
    Kettősbetű csapat 599 pont
    Matekzsenik csapat 597 pont
    DE csapat 592 pont
    Mi Legyen csapat 500 pont
    Még egyszer köszönet Melindának a játék bemutatásáért és lebonyolításáért!

  • Anagramma napi játék   17 hét 5 nap óta

    Kedves Játékosok!
    Az anagramMA játék "hozott anyagból" épül. Amit beküldötök, azt publikáljuk. Eddig közel 3000 feladványt tettünk a napi feladványok közé. Sajnos alig van már új feladvány, a régebbi, tartalékosokat vesszük elő, köztük sok remek településes feladványt. Természetesen megértem, ha nem mindenki szereti ezeket.
    Döntsétek el TI, mit csináljunk: kezdjük újra feladni a régi rejtvényeket, vagy küldtök újakat?
    Az újak készítéséhez talán egy kis motivációt ad, hogy anagramma beküldő nyereményjátékot hirdetünk, ami szeptember 26-tól október 31-ig tart.
    Ja és anagramma megfejtő nyereményjáték is indul!
    További jó játékot kívánok,
    Csányi János

  • Anagramma napi játék   17 hét 5 nap óta

    teljes mértékben egyetértek!
    (mar bocsanatot kerek de akik új
    Beküldő: vicomte. Beküldés időpontja: 2014. szeptember 20. 21.19.)

    JoskaR

  • Vigyázz(6) kártyaverseny   32 hét 2 nap óta

    6 órától kezdődött a játék szabályainak oktatása azok számára, akik még nem ismerték a játékot és mintajátszmákkal lehetett edzeni. Először egy asztalon folyt a játék, aztán csak jöttek, jöttek az újabb játékosok, újabb oktatásokkal, újabb edzőjátszmákkal, míg tele nem lett a földszinti előtér. Ekkor már 3/4 7 tájban járt az idő.

    A Kártyajátékok-játékkártyák kiállítás megnyitó után elkezdődött a verseny. Addigra 27-en gyűltünk össze, így 5 db 5-6 fős asztalon folyt a verseny. A legsikeresebb Attila és Marci párosa lett, ők egyetlen hibapontot sem gyűjtöttek be. Balázs -6, Vera -8 hibaponttal a 2. és 3. helyen végzett. A legtöbb ökörfejet Krissz szedte össze, -67 pontot. A Vigyázz(6) nem izzasztó stratégiai játék, hanem könnyed, gyors családi játék, így most nem a legjobb helyezést elérő játékosokat díjaztuk, hanem MINDENKIT, aki részt vett a versenyben. Lehetett gyerekkártyát, kvartett jellegű kártyát, franciakártya paklik és Playmobil figuracsomagot választani.

    Mindenki készülhet a következő versenyeinkre, június 20-ára, a kártyavár építésre és a Wizard házibajnokságra.

  • Családi társasjáték klub 80. - kártyajátékok   32 hét 2 nap óta

    Akik a Vigyázz(6) verseny alatt érkeztek a klubba, azok felmentek az emeletre és kártyáztak, amíg a verseny befejeződött. A verseny után elővettük a klub kártyajátékait, sokfélét kipróbáltak a játékosok. A kiállítás játékai közül Hobbitot, az óriás méretű franciakártyát és gyerekkártyákat, a régebbi klubjátékok közül pl. az Aranyásókat. Többen hoztak otthonról érdekes kártyajátékokat, Tibor saját maga által "utángyártott" kártyákkal. Ezek egy részét is kipróbáltuk. A klub végén gyors volt az összerámolás, mivel "csak" kisméretű kártyapaklikat kellett a dobozokban bepakolni, nem a szokásos sok-nagy-doboz-most-hová-pakoljam menet volt. Új és már nálunk korábban is járt középiskolás önkénteseket is jöttek, így egyre könnyebb a klubok lebonyolítása.

  • Sebők Zsolt: Cica   37 hét 2 nap óta

    Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagyooooooooooooooooooooooooooon cuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!

  • jáTÉKA kiállítás 4: Ezt rakd ki! (puzzle játékok)   39 hét 3 nap óta

    A kiállítás megnyitóra 20-25-en gyűltünk össze. Bemutatásra kerültek a tárolókban és a falon látható hagyományos és különleges puzzle-k. Mindenki elábrándozhatott, hogy melyiket rakná ki a legszívesebben otthon. Hagyományainknak megfelelően a puzzle játékokkal a megnyitó előtt és után is játszani lehetett és persze majd a későbbi klubokban is lesz rá lehetőség.

  • Puzzle kirakó verseny   41 hét 2 nap óta

    Már 6 órakor megkezdődött a nevezés a versenyre. Érkezési sorrendben minden csapat kiválaszthatta a 8 féle, nagyon szép, 500 db-os puzzle közül, hogy melyiket fogja kirakni. A klubterembe betettük az 5 nagy asztalt, igazságosan elfeleztük 2-2 részre mindegyiket, így itt 10 csapat versenghetett. Menet közben még 3 csapat jött, nekik a terem előtti folyosón jutott hely, így összesen 13 csapat volt. A legfiatalabb játékos 3 éves, a legidősebb 50 éves lehetett. Két csapat úgy jött, hogy még előtte nem jártak a klubban. Egy harmadik a kiállítást jött csak megnézni (a kvízjátékosat, amit már lebontottunk kedden...), így kellemes meglepetés volt számukra az új kiállítás és a verseny is. Voltak, akik csapatban szerettek volna indulni, de nem tudtak megegyezni, hogy melyik puzzle-t rakják, így egyéniben indultak végül :-)

    A Puzzle kiállítás megnyitója után 6:35-kor kezdődött a verseny, akkor bonthatta ki mindenki a puzzle-kat. Eredetileg azt terveztük, hogy 30 perces lesz a verseny, de hamar bebizonyosodott, hogy ennél nehezebb a feladat. Ezért hosszabbítottunk először 30 percet, majd újabb 30 percet. Látszott, hogy mindenki rakott már korábban is puzzle-t: rutinosan a színek szétválogatásával, majd a képkeret elkészítésével kezdték a legtöbben. A kisebb gyerekek versenyen kívül egyszerűbb puzzle-k kirakásával próbálkoztak. A verseny ideje alatt folyamatosan "közvetítettem", melyik csapat hogy áll, hiszen nem volt senkinek ideje arra, hogy felnézzen a saját asztaláról és a versenytársakat figyelje.

    8:00-kor fejeztük be a versenyt. Több díjat osztottunk ki: egyéniben egyet (Petra nyert, 204 kirakott puzzle elemmel, 1000 db-os puzzle volt a jutalma), 2 fős csapatoknál 1. (365 db puzzle elem kirakása) és 2. (256 db puzzle elem kirakása) helyezett, mert ebben a kategóriában indultak a legtöbben (1500 és 2000 db-os puzzle volt a jutalmuk), és 3-4 fős csapatok számára is 1 díjat (242 db puzzle elem beépítésével) (2x1000 db-os puzzle a jutalom) tudtunk kiosztani. Mindenki hazavihette a kirakott puzzle-ját is - jó kikapcsolódás lesz ez majd valamelyik hétvégére.

    Köszönjük a Piatnik Budapest Kft. támogatását a verseny létrejöttéhez és köszönjük a felajánlott díjakat is.

    Ez volt a Családi Társasjáték Klub első olyan versenye, amelyen egyszerre, sokan versenyeztek valamelyik játékban. Maguk a játékosok is nagyon belelkesedtek, jó volt a hangulat, így fogunk szervezni a jövőben is hasonló versenyeket - várjuk az ötleteket, javaslatokat, milyen versenyszámok legyenek.

  • Családi társasjáték klub 76. - puzzle, puzzle, puzzle   41 hét 2 nap óta

    A klub idejének nagy részét a puzzle verseny foglalta le (arról részletesen a verseny beszámolójában olvashatók információk). A verseny alatt Sándor foglalt le néhány gyereket a tabletje segítségével logikai játékokkal, ill. akik nem versenyeztek, azok az Első kvízjátékom-mal játszottak. A verseny után gyorsan felvittünk néhány doboznyi játékot, így volt Wizard, Abalone, Repello, Rolit játék. A következő alkalommal már a kertben kezdünk, hozzuk a kerti játékokat!

  • Családi társasjáték klub 75. - játék, bajnokság   42 hét 20 óra óta

    A földszinten a bevált gyakorlatnak megfelelően a zajosabb, nyüzsgősebb játékok voltak, az emeleten pedig a csendesebbek. Evelin segített önkéntesként a játékok bemutatásában. Sokan játszottak a CubiCop-pal, de végül verseny, pontszámokért nem alakult ki. Elhoztuk újra a pöccintős játékunkat (Crokinole). Laci toborzott új játékosokat a Rummikub játékhoz, kell is a játékos létszám az őszi országos verseny házibajnokságához. Evelinék egy városépítős játékot hoztak otthonról, nagyon érdekes volt, de nem jutottunk a közepéig játékismertetéssel együtt másfél óra alatt. A "szokásos" Wizard csapat is összeállt, a Finca sem maradhatott el. Népszerű volt a Repello, az Abalone, A nagy kvízjáték, a Swish, a Monte Banana, a Blanko és a Dino Park. Öt játékosunknak gyűlt össze az 5 pontja a klubba járásért, így mindegyikük választhatott 1-1 kártyajátékot ajándékul.

  • Családi társasjáték klub 74. - magyar játékok estéje   43 hét 4 nap óta

    Nagyon jól bevált az az ötlet, hogy két részre osszuk a csapatot, több helyünk lett, kényelmesebben voltunk és nem zavarták egymást a játékosok. Így folytatjuk legközelebb is.
    Csanádi József több játékot is bemutatott, melyeket kipróbáltunk: a Reneszánsz magyar kártyát és a Tutanhamont. Utána a Lovagkorral játszottunk és a két órás bemutató végére jutott a Hétmagyar, amelyre már csak egy kis szabálymagyarázatnyi idő volt. A középiskolás csapat (Ákossal kiegészülve) egy kooperatív gamer játékot próbált ki (Red November), amelyet az egyikük hozott a klubba (igen, hozott anyaggal is dolgozunk...). Nekik sem volt idő befejezni a játékot, pedig az egymaga tartott vagy két órát. Volt Bűvös kocka kirakás és CubiCup játék, de nem versenyként, hanem "csak" játékként. A Világgá megyek volt még hosszabb játékmenetű, és ezeken kívül még sokféle más játékot is kipróbáltak a játékosok.
    Majd minden alkalommal, így most is volt olyan játékosunk, aki ötödször jött a klubba, így megkaphatta a kiválasztott kártyajáték ajándékot.
    Horcsin Tamás, első olyan középiskolásunk, aki az 50 órás kötelező szolgálatát nálunk kezdte meg az ősszel, éppen itt a klubban fejezte be az 50 órát. Gratulálunk neki szorgalmáért és segítőkészségéért! Sok-sok gyereknek és felnőttnek okozott örömet az elmúlt hónapokban. Reméljük, most már önkéntesként jön minél több játékostárunkat megismertetni a játékokkal.

  • Családi társasjáték klub 73. - kvízjátékok mindenkinek   45 hét 5 nap óta

    A kiállítás megnyitón a klub játékosaihoz a földszinti farsangi rendezvény résztvevői közül is többen csatlakoztak, így alig fértünk el az előtérben. Kvízkérdések helyes megválaszolásáért jutalom járt.
    Sok kvízjátékot kipróbáltunk (Inquizitor, Magyarország kvíz junior, Forty Two, Első kvízjátékom, A nagy kvízjáték, Kérdezz! Felelek), még az angol nyelvűekkel is próbálkoztak néhányan. Külön büszkeséggel tölt el, hogy a Family Fortune játékot nálunk néhány nappal hamarabb ki lehetett próbálni, mint ahogy az RTL-en elindult a kvízműsor (ott ez a játék 4EN4LN néven fut márciustól).
    Előzetesen kértük, hogy akinek van kvízjátéka, hozza be, hogy kipróbáljuk. Tibor Idővonal játékot hozott, Zsuzsa egy magyar kvízjátékot.
    Mamutvadász, Wizard, Cubulus, SpeedCups és még vagy egy tucatnyi további játék is előkerült a polcokról.
    Ismét 40 fölötti lett a játékosok száma, ezért legközelebb "szekciókat" indítunk külön a földszinten (NYÜZSI) és az emeleten (NYUGI).